Internationella kvinnodagen

I dag är det ingen kvinnofridslinje som ringer. För vi har en egen dag. Det är ju skitmesigt, ännu mesigare att den hamnade ihop med pannkakor och semlor. I skymundan. För mig är en semla görmycket mer värd än en kvinna.

Min kvinna, min musa och min Pernilla och jag begav oss till Second hand för att uppvakta varann. Det är skönt med såna ställen, för där är man rik och har råd med allt. Ett tips är om du är shopoholic så kan du handla nåt nytt varje dag där och stilla begäret utan att bli pank.

Jag fick i alla fall mina gamla rullskridskor som jag undrat så mycket över. Jag är helt säker på att det är mina från tioårsåldern/bronsåldern som låg där i korgen, jag kände det på energin. Sen fick jag en egen brevlåda så min hyresvärd slipper se mina fogdeknäcktskuvert i vår brevlåda (vi delar och det känns som han har insyn) Sist av allt fick jag tre udda tallrikar. Egentligen önskade jag mig ett regemente, traktamente och testamente. Men det får vänta till jul.

Jag och Pernilla håller glöd vid liv. Vi har blivit pisspottor mot alla. Vi får folk att gå upp i rök när vi är tillsammans. Det är skitkul. Poff, säger det när en tredje part råkar vara med. Så får det vara. Folk undrar också vem det är som härmar vem. Vi svarar att vi är ett. Vi har patent på jargong. Det jobbiga är när andra vill försöka kvala in. Tillhör inte oss!

Pernilla ville inte ha det där fina mjödglaset jag ville köpa till henne. Hon ville inte heller ha ett stop från Arns tid. Så hon fick en hel servis med tunna kanter och sockerskål till.

Vi är kära och skiter i er allihop!

image

Mina presenter.

Posted on 8 mars, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

