Lukas Heeman King ( uttalas med samma rytm som Martin luther King)

Det vore ett passande namn för denna hedersman, adelsman och penninglott. Lukas får han heta för att Emils bäste häst heter så. Man kan dra paralleller där. Heeman var ju stor och stark och King är ett bra efternamn för den rätta legendstämpeln. Det här är nämligen en legend i den Jennieska mytologin.

Han ser ut som en jävla valon från ett belgiskt kungadöme, men är bara en vanlig rask. En avelshingt om man vill. Man kan skratta med honom. Så man kallsupar sitt eget spott. Han kan simulera talfel för han leker på sitt jobb och klär ut sig. Skådisar är egentligen bara vuxna lekare.

Jag kan leka och skoja hela livet med det här esset som hans mamma och pappa drog fram ur sina skjortärmar.

En dag ville jag skicka medaljer eller pokaler till hans mamma och pappa för att de lät honom födas. Han låter mig tro att jag är mexikan, fast jag inte är det minsta från Mexico. Han skiter i att mitt smink är borta. Han vågar visa sig med mig fast jag är naken i ansiktet. En gång köpte han flytande tvättmedel till mig.

Jag har ännu inte fått min bilvårdshink dock. Han förstår mina metaforer och hakar på associationslekar. Han förstod det roliga med att mina bröst var solstollar en gång. Han tror att jag ändå skall jobba med underhållning. Inte alls i affär som de flesta andra skulle önska.

Han heter Victor. Men jag kallar honom aldrig det. För jag älskar metaforer och avautomatiserande främmandegöring. Jag är ju nästan en poet nu.

De blir mer unikt så. Just nu är han en foundation som täcker alla jävla blemmor och skavanker. I morgon kanske han är en fjäderholm ( vissa älskar säkert att åka dit) eller en säl ( sälen Moses älskade ju Tjorven skitmycket).

Han kan vara allt möjligt som är bra.

Posted on 4 april, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

