Cirkus Maximum och andra cirkusar också för övrigt

Det finns en cirkus i byn. På Darostomten skall det till med show i morgon. Jag körde förbi där nyss. Skitskumt område. Massor med vagnar här och där och man vet aldrig vad som försiggår i dessa vagnar. Jag ville hem och ta på mig raffset och bjuda in mig där.

Får björnarna stryk och skiter man i om de har flis i trampdynorna? Knullas det lindansarna emellan? Har direktören redan börjat med sin foundation? Är direktören bög eller vadå?

Vilka är det som monterar ihop tälthelvetet? Ett helt cirkustält borde man ju ha finska ingenjörer till att konstruera ihop. Klarar vanliga rumäner sånt? Om de skall balansera hundar på fontanellen  borde väl de få vila i dag och slippa bygga tält?

Cirkusliv är fullt av legender och mytomspunna fördomar. Jag borde få veta hur det egentligen ligger till.

Hur ligger allt till på cirkus?

Posted on 22 april, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

