Stroke – eftervård

Jag och min Victor skulle inte ge upp varann för nåt – inte ens för obegränsat med ”schwarschwaldtårta”. Så i dag har vi gått igenom ett moment som var lite känsligt, men nödvändigt.

Vi har övat oss på att mata varandra i fall att vi skulle åka på en stroke någon gång. Eller ah, jag har övat mig på att ha tålamod med någon som inte tuggar. På att se det fina i honom fast han bara stirrar hålögd och dan.

Jag hittade till och med på att jag låtit Rolf på Posten flytta in hos oss för att vi ligger med varandra.

Det är nog det enda positiva med strokar eller stokes (man får välja pluralformen efter humör och vigör). Att man skulle kunna stanna hos sin make och ge honom mat, och samtidigt gå vidare med Rolf på Posten.

”Man” är inte benämning på mig, det är de andra som skulle gjort på de viset.

Jag hade älskat med Victor ändå. Fast han inte hade märkt det.

Rubriceras det som nåt våldaktigt? Att ligga med strokekillar?

Posted on 27 april, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

