Hemkänsla

Jag har varit ute och cyklat i rätt många år mentalt. Det betyder även att jag var en logistiker. Jag har älskat att sova hos folk hela tiden. Små så kallade ”utflykter”, för att det är ”ju så mysigt”.

Jag hajjar ju att det bara handlat om flykter från ett olyckligt inre. Ett inre som aldrig kunde vara en god hustru eller ens en god Jennie.

I dag är jag och Frida hemma och det känns okej. Vi skall ingenstans – även det känns okej. Jävligt okej. Jag har en ro i magen, ingen rastlöshet eller något driv att fly. Jag njuter av att stå och titta på mitt risvatten i väntan på att det skall börja bubbla om det.

Man känner sig hemma då va? Känner man sig hemma när man tidigt en kväll bara kan bestämma att släcka om sig och somna? Jag tror det. Det är hemma när man vill baka kakor.

 

Jag bakar kakor.

Posted on 9 juni, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

