Mitt barn

Det här är mitt barn. Enligt henne är jag liksom den som skall skydda henne från faror och sånt. Jag är lika viktig för henne som min mamma var för mig. Det är roligt. Hon vet inte att jag inte alls vuxen. Hon vet heller inte att jag är osäker ibland och rädd för saker. Till exempel för faktumet att man inte lever för jämnan.

Det fanns en tid när jag undrade hur jag skulle orka fylla mitt liv med saker utan att tröttna på det? Pallade inte med tanken på att leva kanske 60 år till. Det skrämde mig.

I dag känner jag tidspress. Jag hör stora sekundljud nästan i öronen som påminner mig om att livet är kort och värt att fylla med godis. Jag har bara goda karameller runt omkring mig just nu.

Jag är glad för min Frida. För att hon inte är ett genomsnitt. Inget kejsarsnitt heller. För att hon frågar hur mycket en lever väger och vet två Mc-gäng. För att hon säger: ” Släpp mig din jävla brottsling” när jag skäller på henne, eller när hon ber mig lukta på hennes fingrar och hon ser oskyldig ut, men jag vet att de varit i röven och pillat. Igår skrev jag en status om henne på Facebook:

”Jag känner lika mycket kärlek som Richard Gere gjorde när han smygtittade på Julia Roberts i Pretty Woman när hon sov ; och han kom underfund med att han var väldigt kär i henne trots att hon var hora när jag tittar på Frida nu när hon sover”.

Jag älskar Frida. Nog mest av alla jag känner. Det är jävligt synd att tiden går så fort och man bara får ha henne så lite när man tänker på hur länge jorden funnits. 1000 år hade ändå varit mer schysst än 60 futtiga. Om man har tur.

Man skall aldrig ta ens sitt barn för givet. De kan fan ramla ut från höjder och drunka om man inte har koll.

Posted on 9 juni, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

