Bomull – vem plockar den nuförtiden?

Jag tog undan bomullen och lade den i medicinskåpet nu, den var skitful rekvisita i badrummet. Min kille har köpt bomull. Jag vet inte till vad riktigt. Näsblod? Vad har man bomull nuförtiden till? Känns så jävla 80. Man tvättade skrapsår med sånt, helt oskönt. Det fastnar ju överallt och man ryser när man tar på det.

På paketet står det att det är hundra procent naturligt oblekt bomull. Jag undrar görmycket vem som plockat den? Nu när inte vissa gör det längre. Jag tänker därför ge mig in i bomullsindutrin via Wikipedia. Tänk att nu vet jag inte ett skit om det, men om en stund kan jag saker som man kan ta upp på nåt mingel om det skulle krisa med samtalsämnen någongång. Jag tror man får veta mer om man söker på Cotton före Bomull. Cotton som sökord lär ju generera mer hemlisar och legender. Bomull som sökord genererar nog mest instruktioner om vilket Aceton som passar sig bäst till olika nageltyper.

Vem plockar? Hur ser produktionen ut från planta, om det nu är plantor och vem tjänar pengarna? Har de stora verandor med skitsnygga hammockar? Är det intriger mellan olika bomullsfamiljer?

Det döljer sig så mycket mer bakom det här vita guldet med Eldoradologga på påsen.

Nu skall jag knäcka den nöten. Å idag är jobb/fast anställning ändå en lyx som är få förunnat.

Posted on 10 juni, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

