Trotsa regn och lyd Gud

Jag tänkte stoppa in en Bafusin i röven i dag.

Hursomhelst har vi tagit oss ett salt bad i dag. Vid ett färjeläger någonstans på en kustremsa som minsann inte är som Hudson Bay det minsta. Vi skulle fånga krabbor, men tyngderna som var av sten hängde fel så vi sket i det.

Vi bestämde oss inte för att köpa en blodhund, men vi bestämde att vi skulle bada. Förresten, vad har man blodhundar till förutom att man kan döpa sitt musikband till Bloodhound Gang. Blodhundsgänget. Vad gör dem? Är med i Oliver och gänget eller?

Min kille minsann, han doppade sig först. Jag har aldrig honom bada. Men han visste hur man skulle svänga med håret så där för att få bort luggen lite tufft. Jag blev görkåt på killar som gjorde så när jag hängde i Kåsjön på Gothia Cup. Nu hände det mig på nära håll. Jag fick aldrig någon klarhet i hur bra simmare han är, men finns det proffsbadmössa hemma och han säger att han måste ha den för sina stora armtag så simmar han nog nog bättre än Louis Armstong när han sjung om sin wonderful world. Vadå Waterworl då eller?

Nu har vi avlutat kvällen med lite Axe Africa. Han erkände nyss att han fick sova middag efter skolan när han var 16 år. Jag skulle fått ren stryk om mamma kom på mig med en tupplur mitt på ljusa dan.

Posted on 19 juni, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

