Björnjakten

Jag skrev ju i går om min högsta dröm. Att få säga till en björn i Canada: ”Upp med ramarna, annars skjuter jag”

När jag skulle lägga mig kom jag på att den förstår ju inte svenska. Så den skulle ätit upp mig om jag sa så. Onödigt. Så jag har lite korrektur här. Jag kommer säga såhär till björnen på göteborsk dialekt:

”Up with the rames, or else I will shoot you” Sen vill jag fortsätta mobba björnen såhär på cowboyvis:

Go home to your motherhood, what do you do in the woods all by yourself? And your legs are too hairy. Clip the rame nails och take take the railway and God bless you and your bear klan far, far away from human nature. And PS. Nice tramp pillows!

Posted on 22 juni, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Hej
    Undrar bara om du menar att du på allvar skulle vilja gå på björnjakt eller om det bara är lösa fantasier? Det där om måsen du skrev för en tid sedan verkar ju inta ha barit så allvarligt menat…….eller?
    He en fin midsommar nu var du än befinner dig och vilket väder du än får.

    • Jo, jag skulle nog vilja gå på björnjakt, men då får det vara på nåt roligt sätt. Att man samtalar med björnen och har ett och annat roligt vapen med sig och att man får skratta.
      Inget blodigt allvar.

      Tack för besöket och trevlig midsommar.

Kommentera

