Få syskon

Jag fick det en gång för andra gången. Det var min brorsa Mattias aka Lolli som föddes. Ser ni hur glad jag var?

Det hade inget med honom att göra. Alls.

Jag var bara skitglad för att jag slapp min allra första handbollsmatch. Jag hade bara gått i handboll i tre veckor och det var dags för allvar.. Jag hade uttryckt min ovilja att medverka till mamma men hon hade bara svarat: ” Äh, lägg av o tjecka dig, du skall vara med”

Men ki fick hon. Hon fick föda som straff och skona mig från matchen. Det är bara därför jag ler. Lättnad. Lite för silkesjackan jag fick ha på mig också. Man fick aldrig ha finkläderna på vanliga dagar annars.

Posted on 5 augusti, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

