Jude i Sverige – till och med på Frölunda torg

I dag sa jag nästan shalom till någon. Nä, det gjorde jag inte, men det hade varit roligt om jag hade ropat det helt oblygt till honom när han gick förbi min skoaffär som jag jobbar extra i.

Jag såg en riktig nativ jude. Han kanske till och med var en naiv jude. Undra hur naiva judar beter sig? Kan man lura i dem non-kosher lätt? Eller talar hela gaskammarhändelsen för hela den judiska naiviteten? Var de naiva eller bara förvirrade och rädda som jagade harar? Det spelade inte någon roll hur native de var. Det gick åt helvete.

Jag undrade skitmycket när jag såg den juden vad han skulle tänka om Eddie Meduza. Raggarrock och runda ord känns inte så synagogigt. Jag undrar också om han är hemma på sabbath nu. Man får inte göra ett skit då. Varken tända eller släcka ljus och är man tillräckligt ortodox inte heller använda el. Bara om nåt jävligt skulle hända. Typ om mormor sväljer nåt hon skall ge fan i att svälja. Dessa förbud får alltså endast brytas för att rädda människoliv (”pikuach nefesch”)

Man får absolut inte gå till Nefertiti egentligen. Men det skiter tydligen vissa judar i.

Nu skall jag lyssna på Black Sabbath och läsa Torahn. Det är raka motsatsen till koran tror jag.

Man vet inte om den här juden sköter sig eller om hon gått bananas och snart åker ut.

Posted on 5 augusti, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

