Stackars Alex&Amanda Schulman

I dag skulle jag ju besöka Alex Schulmans kontor/bokhandel. Jag förväntade mig något så mytomspunnet som när Bastian stiger in i bokhandeln i Never ending story. Jag hade skitit i HasseåTages skrivarstuga. Främst för att vara lite samtida, då jag tror att Alex schulman kommer vara betydande inom litteraturen om hundra år och ännu mer för att jag inspirerats av honom och ville gå dit och bara säga att jag tycker han är bra. Man skall inte tycka folk är bra i smyg. Sen att han skiter i vad jag tycker är en annan femma.

Det börjar med att jag är vilse i stan och hamnar BAKOM hans fru som typ är snyggare än hela Hollywood.. Jag sket nästan ner mig. Om hon var på väg dit kunde jag ju inte följa efter. Det är ju spooky. Jag gick vidare och tänkte kapitulera. I går vågade jag inte ge ett tupphuvud till Sean Banan och i dag vågade jag inte hälsa på Alex Schulman. Jag kände mig som en fegis. Men jag tänkte hela tiden på jan Guillou som faktiskt åkte ända till Frankrike för att träffa sina inspirationer och till och med hängde utanför deras hem. Om Jan Guillou kan, så kan jag.

Jag gick dit. Slet i dörren och steg in utan att säga vem jag var för det hade inte gjort honom mycket klokare. Jag störde. Han blev fobisk. Jag blev helt sonika osäker och behövde Läkerol. ”Vad är etern” tänkte jag… Söv mig. Vi hade såklart bara kallprat. Det brukar jag ju vara skitdålig på. Men nu gick det svinbra.

Det knackar på dörren och min värsta farhåga blir sann. Hans vackra fru. Känner hon igen mig, är jag dömd till psykopattitel resten av livet. Hon kände igen mig och genast blev det som en tryckkokare där inne. Jag var ju ändå i brådska så jag tackade för mig och gick. Glömde lämna min Dostojevskijbok som jag tycker är skräp och som skulle bli en symbol som talar för att det nya som Alex skriver väger minst lika tungt i det litterära kanon vi hedrar högt.

Alex och Amanda, ni behöver inte skaffa hemliga identiteter eller larmknappar. Det blev bara fel i dag. Jag borde kapitulerat och besökt Alex en annan gång, en annan dag.

Kanske ett annat liv.

 

 

Posted on 10 augusti, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Hej Jenny!
    Tror att du kommer att uppskatta min blogg… Du har rätt humor för det.

Kommentera

