”Jag åt en Caruso till frukost”

Det skall bli en framtida boktitel i mitt egna litterära kanon. Jag tänker skriva böcker i framtiden. Vet inte om jag berättat det för er, men sån är planen.

Jag får ofta upp boktitlar i huvudet som sedan ger mig en rätt komplett avisering om vad boken skulle kunna handla om.

”Jag åt en Caruso till frukost”, skulle kunna handla om att man hade en kort relation med en mexare som gjorde en på smällen och sedan stack. Att man åt Caruson till frukost, var alltså att man låg en kortis för att sedan sticka (frukostar är ofta hastiga och sker innan man drar). Caruson symboliserar mexarens karaktär – härligt smakrik om man köper bra, stark salami. Men att jag använder mig av dåtid i min tidsangivelse betyder alltså att han har stuckit och här står jag mätt men ej belåten, alltså befruktad och lämnad till ett öde som ensamstående till en avkomma som för jämnan kommer undra varför hon har mörka drag när jag sagt att hennes pappa bara heter Tommy Fredriksson.

”Jag åt en Caruso till frukost”, skulle helt enkelt också bara kunna vara en metafor/ talesätt om att man haft ett one night stand med en sydlänning på charterresan.

En tjej som kanske åt Caruso till frukost

 

Posted on 24 augusti, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. twittrar du? du borde. twitter behöver fler roliga!

  2. Enrico Caruso var en världsberömd operasångare som föddes i Neapel 1873

Kommentera

