Jag blev inbjuden till slottet

Jag i en stor jävla sal på slottet idag: ” Jag känner sådan lättnad härinne. Äntligen något som är större än mig. Jag är annars alltet i alla samhällen. Härinne kan jag underkasta mig och bara vara”

Vi har alltså varit på slottet idag. Jag och min valon. Vi kände att det tillhörde oss. Jag blir sne på väktare som står därinne och vaktar  kronjuveler när de i själva verket bara vill hem och dricka Cola och spela data. Jag kände att en fråga växte i mig därinne. Hur långt straff kan man få om man snor allihop? Inte värre än att ta livet av nån väl? För om man får värre straff än det så var det värt revolutionen… Det är på tiden för en royalistisk rebellstyrka skall kämpa mot såna som mig. Jävla Bröderna Grimmfasoner de håller på med där i slottet.

Det brann upp 1697. Nu borde det ske nåt.

I alla fall besökte vi Gustav den III:s antiksamling. Massa stenfolk. Här har vi ett axplock:

Bild ett föreställer en tjej med en getklo på fittan. Bild två föreställer en tjej som var skitbra på fälgar på romartiden. Bild tre föreställer en tjej som blev av med fingrar i en charkolycka när hon skulle hyvla 3 hg rökt skinka i en sån där maskin. Hennes liv blev sig aldrig mer likt efter det. Hon baddade dem i Vichyvatten flera dagar, men inget hjälpte. Sen fick hon lämna bort sina hundar för att kopplet var så svårt att hålla i på morgonpromenaden.

Posted on 6 september, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

