När katten är borta dansar råttorna på bordet

Min kille sa nyss att han tänkte kolla på X-men när jag har ”dratt”. Han gör saker bakom min rygg. Han är en ögontjänare. Min fröken hade en hel lektion om det begreppet i trean.

Ögontjänare (enligt Birgitta): Det var någon som lovade att sköta sig på träslöjden, men som lödde initialer på andras skärbrädor ändå. Till exempel Cemal i min klass. Han var buskillen. Francilino försökte ta den rollen när Cemal var sjuk, men hans bus handlade mest om att vara ”ego” på gympan. Han passade aldrig när det var basket. När min min pappa hade varit i Chicago en gång och köpt Air Jordan skor till mig, då helt sonika fick man pass från Francilino. Annat var de med Cemal som visste om min idrottsliga förmåga och litade på att jag satte de viktiga trepoängarna.

Francilino hamnade sedan i en sån där liten klass på högstadiet. Jag minns inte vad Cemal hamnade. Det var nog hos Bernt också. Bernt var Obsklassföreståndare. Vad jag vet i dag så har Francilino två barn och egen lägenhet OCH en firma. Cemal skulle bli tennisproffs. Kunde mycket möjligt varit det också. Han hade rutor på magen och en pappa som spelade ofta och länge med honom på Rymdtorgets tennisbana. Jojo, det fanns såna kapitalistiska sporter i Bergsjön på 90-talet. Till och med ett Gymnastikens hus. Men dit fick bara flickor från Utby komma. Jag tror det har med mödomshinnor att göra. Man har ju hört att de försvinner på unga gymnaster.

Skulle flickorna från främmande länder skaffa sig gymnastkarriär hade det blivit ett jävla liv när japanska flaggan skulle visas upp på bröllopsnatten. Ingen hade gått på att den försvunnit pga volter och snygga trix på barren.

Inget av de här sakerna är bra för mödomshinnan. 

Posted on 6 september, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

