Tandsten

I dag på jobbet kom jag på en skitrolig tanke. Jag skrattade ihjäl mig inne på lagret – åt mig själv. På vårt lager luktar det frallor fast en fralla aldrig satt sin fot där. Tanken löd i alla fall:

” Tänk om man hade då mycket tandsten att man sa såhär till folk: JaviSSCHT, kan jag det”

Att man inte kunde väsa fram ett hederligt S och bara sa SCH.

DÅ hade man verkligen behövt besöka tandläkarn. Jag hade en i Bergsjön som hettee Ian White. Alla var rädda för honom, säkert till och med Zivko som annars brukade vara en tuff jugoslav. Ian demonskrattade och lekte med borret lite ironiskt. Sen att han hade ett Usa-namn, gjorde det hela ännu mer corny. Det går legender om honom att han missbrukade amalgam. Liksom gjorde saker med det som han inte skulle.

Jag har aldrig fattat vad det skulle kunnat vara. Figurer? Kärnvapen?

Kul. Googlar man Ian White så får man reda på att en i Detroit Red Wings också heter så. Han ser ut såhär, lite lik Queens sångare:

Hade varit skitkul att se Freddie Mercury teka mot någon i hockey kom jag på nu. Eller bli draftad, crosscheckad eller utvisad. Nåt med hockey bara. 

Posted on 14 september, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Du som verkar så mysig. Tror du att du skulle kunna förföra en tjej som är äldre än du?

Kommentera

