pennsylvania

En dag på jobbet träffade jag riktiga amerikanare. Jag har hållit i ett körkort direkt från Pennsylvania. Alltså pratat med riktiga jänkare. Jag kände mig tuff för att de förstod mig helt och hållet. Jag hade kunnat försvara mig i Ricki Lake show kände jag då. Om någon skulle ställa mig mot väggen i någon fejd.

Jag är sån som tror att alla Usa:are känner Michael Jackson eller han Billy Bob Thornton. Eller att de har Bel Air villor och skithöga avgångsvederlag hela bunten. Jag ville fråga om de hade sheriff i sin kommun, men jag vågar aldrig fråga sånt jag känner för.

MEN: De från Pennsylvania är skitekonomiska och har helt vanliga luggar och mittbenor. Det regnar där precis som i Sverige. De har medelklass. Alla åker inte Bentley eller Rullskridskor till jobbet. Vissa har Saabar. Till och med schäferhundar.

Fan, vad krossade inbillningar jag fick av dem kunderna. Nu har de Reikerskor också. I Pennsylvania går det omkring en kvinna med sina Rieker på vanlig asfalt som byggjobbare rullat hård. Fy fan att det finns vägarbetare i Amerkat. Knegare. Som går hem och har det kärvt.

Alla borde vara musikproducenter eller lawyers. Annars är inte USA drömmarnas land tycker jag. Hoppas för guds skull att de från Pennsylvania åtminstone varit med i Americas funniest Homevideo någon gång och alltid har pinata på alla kalas.

Posted on 15 september, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

