Brev till CSN. Jag har inte gjort klart en kurs och samtidigt roffat studiemedel. Är alltså skyldig nu. Så här skrev jag för att komma undan:

Hej CSN.

Jag vet att jag inte skött mig. Jag skickade aldrig in tentorna om romarriket och annat trams. Jag lös med min frånvaro. Men även höll andra ljus på att slocka. Till exempel min mammas liv. En attack omkring Valborg blev hon misshandlad så svårt så svårt i en tunnel i Partille.

Hur tror ni det känns att läsa en bok då? Hur tror ni man bara kan gå vidare hux flux? Är det rätt att kräva nåt av mig? Jag är också ett offer. Men främst ni som inte förstår. Ni tror att blommor och blad blir en en miljard och spagetti makaroner blir fem miljoner.

Det är inte så. Alls.

Jag gör anspråk nu. Jag tänker mig en reglering. En avskrivning, ett uppskov på obestämd tid. Tills jag inte inte orkar mer och dör. Då är det ändå försent. Min mamma mår efter omständigheterna bra. Hon skall få en ny patellasena från La Belgique. Även ett nytt korsband. I Belgien finns sånt på grund av alla källarbarn man hittar efter år av utnyttjande. Ni har väl läst om barn som grävs upp ur källargångar? Det är senodling de håller på med därborta i Antwerpen.

Jag tycker ni kan lugna ner er med era krav. Det finns andra människor att kräva av. Det vimlar av stundenter. Till exempel i Lund. Tänk bara på Uppsala.

Skall vi helt enkelt bara säga Sayonara?

Hej då. Jennie ”rötägget” Wiberg

Posted on 21 september, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Hej.
    Jag har läst en lista med 100.frågor som flera bloggare fått. En av dom är: skulle du döda en kattunge om dj fick 20.000 kr?
    Många säger ALDRIG och några svarar ja visst. Vad skulle du svara?

  2. vad skulle du jessica svara om du fick 100 000 kr för att äta en bajskorv utan att spy

  3. Detta var bland det bästa jag läst. Säg hej till din mamma från mig.

Kommentera

