Jag har blivit värvad (Med Björn Rosenströmmelodi) oh ho ho ho

Nu kom en värvare och ringde på dörren. Han såg i nyckehålet att jag var hemma, han vinkade så jag skulle veta att han sett mig. Jag öppnade och han visade sig vara från Hyrestgästföreningen. Inte alls från ett gästgiveri som ville bjuda julbord.

Han sa att det skulle bli tufft nu framöver med hyrorna. Tre gånger sa han det så jag skulle bli riktigt rädd. Jag är inte ansvarig för att betala hyra, så egentligen skiter jag i dessa hårda tider. Men han erkände att han hade varit skådis på Stadsteatern för tjugo år sen.

DÅ BLEV JAG RÄDD! Tänk om min kille blir värvare på Hyresgästföreningen om tjugo år. Att han får krypa till korset och skaffa ett vanligt jobb. Störa folk mitt i filmen klockan 18:40.

Jag har nu anslutit mig och blir av med 75 kronor varje månad. Gånger tolv blir om året 900. Alltså mindre än vad hyreshöjningen hade blivit i ”dessa tuffa hyrestider” Det var tydligen också bra att gå med pga bostadbristen. Men det argumentet kan han ju fan inte ta till på mig. JAG HAR BOSTAD och skiter väl i om andra inte har det?

Jag blev alltså helt lurad. Värre än av Tony Flygare på 2000-talet. Värre än Trojanerna. Värre än alla som litade på SAAB i Trollhättan.

Men han var ju fd skådis. Full av talang att luras och skådespela. Det skulle Anna Takkanen (chef på Stadsteatern) veta. Då kanske han hade fått ett jobb där han hör hemma.

Posted on 21 september, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

