När man vill åka till Legoland och ta livet av sig. Alltså, när man är gravid och hatar sina nya känslor. Då vill man lite till en låtsasvärld och dö. För på riktigt vill man aldrig dö.

Jag har känslor då. Jag gråter när lammungar blir slaktade. Jag tycker synd om folk. I vanliga fall hatar jag ganska många folk. Egntligen folk i allmänhet. Jag gråter om jag lyssnar på Spice girls Viva forever.

Jag tycker synd om kineser nu. Jag tycker att de är enskilda individer och inte alls bara en i mängden. De förtjänar inte vattenmassor eller jordbävningar. Jag tycker att det är synd att det fortfarande finns dödsstraff och att taxar också förtjänar varsin ägare. Jag skulle nog till och med tycka att Marjasin är snygg.

Jag förådde mig själv en dag. Jag hatar som bekant hunddjuret tax. Jag klappade en. Lät den nudda mig och sniffade in min könslukt. Fast den är lång och ber om en spark i magen. Den var dassig och hade ett vänsteröga fullt med starr som hängde utanför skallen. Den såg ut som ett roadkill.

Men jag klappade den. Det måste varit värsta reaggaelåten för den taxen. Efteråt gick den hem, (fast det ser ut som de springer när de bara går) och skrev en låt om hur fint den blev tagen på där i svalen.

Visste ni att det finns cancerhundar? Såna som lokaliserar cancern. Jag vill jättemycket höra en hund skälla fram diagnosen. Som i en Dr Doolittlefilm.

Jag provade ett par curlingkängor en dag på jobbet. Såna Ballykängor. Det kändes och såg ut som jag hade tagit på mig en torso av en svart labrador som var alldeles för gammal och mätt på varje fot. Man gör curlingkängor av gamla, mätta, svarta labradorer. Undra om svarta hundar kallar varann ”Nigga´”? Vilka hundraser motsvarar våra etniska genres?

Posted on 1 oktober, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

