Min dotter ollar mig. Därför skall Emma Knyckare få montera en parabol hos oss.

Jag vet att det finns Oidipuskomplex och sånt. Vad kallas det för komplex när ens unge pillar lite i de regionala delarna och jagar en med fingret? Det började hemma hos Emma Knyckare på min födelsedag i somras. Sen har det bara eskalerat. Är det Emmas fel? Minns Frida att Emma skrattade och sa att det var det roligaste i livet? Fast jag vet att Emma varit med om massa mer saker som varit roligare. Typ höra sig själv om dagarna.

Emma Knyckare, jag vill ha ersättning eller åtminstone att du kommer hem till mig och installerar en skitstor parabolantenn på min balkong. De är ett riktigt skitgöra. Ett straff. Jag minns när min kompis pappa skulle montera en sån. Alla barn fick stryk hela kvällen efteråt. För allt de hade gjort under dagen fast de varit betjänter sen de gick upp på morgonen. Allt hade med gud att göra sa han. Då höll de käften och tog emot. Man var rädd för gud och visade man att man älskade honom genom att ta emot stryk blev pappa snabbare snäll och sen fick man sitta i hans knä och kanske se på MTV.

Men jag visste hela tiden att det bara var en projicering för det där med parabolen som inte ville peka mot rätt väderstreck. Mekka hade han full koll på. Men kunde inte ens hitta rätt latitud för en parabol.

Jag var tio år och gick hem när sista systern fick smäll. För att hinna till mammas Skogaholmsmackor och Rederiet. Dagen efter skrattade jag och min kompis som om inget hade hänt.

Hennes hår var nytvättat och doftade skitlyckligt. Jag tyckte det kändes fel. Hennes hår borde luktat matos.

Posted on 1 oktober, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

