Rullstolsintresse

Bolibompa har ju nu visat empati och jämdställdhet till max. En svart, en vit och en i rullstol. Bra tänkt. Lovisa heter tjejen i rullstol. Snygg och timid. Hon dunkar på basket och massa andra symboliska saker.

Men man ser att hon är tyken privat. Och det är helt okej. Såna i rullstolar behöver inte vara skonade från fördomar bara för att de har en rullstol att rulla fram i. Jag tycker inte att de ska komma undan granskning. Jag hade tyckt hon såg tyken ut ståendes också. Jag hade aldrig släppt före henne i en kö.

Jag har i alla fall googlat rullstolar och hajjat att det finns en jävla marknad. Panthera är en variant. Metallic kan man få.

Undra hur hård statussträvan är för funktionshindrade med deras rullstolar? Kör man om en i sämre kaross med flit?

Jag ska önska mig en i julklapp. Det ska jag fantamej. Vill så gärna köra om någon i en sämre modell och sedan vika ihop den och jogga därifrån.

Nä. Nu var jag för hård. Jag säger som Juholt: ”Jag ber om ursäkt för detta”!

Posted on 19 oktober, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 9 kommentarer.

  1. Tänk att somliga har allt. Som du som är både snygg, sexig och rolig.

  2. ”Vill så gärna köra om någon i en sämre modell och sedan vika ihop den och jogga därifrån. ” Hahaha, kan inte sluta garva åt det där. Ser verkligen hela scenariot framför mig. Helt fantastiskt!

  3. Ja förlåt. Glömde bara bort det i hastigheten. Man kan ju inte få till så kul formuleringar och lika halsbrytande som oväntade vinklingar utan att vara smart. Dessutom är det ju verkligen intressanta funderingar du har.

  4. Ja du. Jag kommer knappt ihåg hur det gick till. Jag brukar söka olika grejer på nätet och hamnade nog hos dig av en ren slump. Hoppas du inte misstycker.
    Jag är en ganska ointressant typ och dessutom lite äldre än du. Egentligen har vi nog inte så mycket gemensamt. Men vad gör det? Jag gillar dig och det du skriver så jag tittar gärna in ibland. Du är en härlig tjej som sätter lite snurr på tillvaron och gör livet lite roligare.

  5. Kul att du tycker så. Då kommer jag att titta in ibland och skriva några rader. Undrar du något mer är det bara att fråga. Jag har inga hemligheter.

Kommentera

