Det här med att kanske få en son

Det skrämmer mig. Jag ger er min oro i punktform lite sådär provokativ:

* Pung och grejer. Den skall dra i hop sig till pansarpung vid blöjbyten så lösbajset fastnar i alla små rynkor i pungen. Lyfta på snopp och andra grejer för att torka rent. På flickor är det bara uppifrån och ner=klart. Man kan fan bli pissad i fejset av en pojke också.

*Vid sju månaders ålder kommer grävskopor och skit börja bli intressanta. Man skall stanna och se på en ångvält i flera minuter liksom. Senare vid ett års ålder, har det eskalerat och sonen står och brölar som en jävla grottmänska varenda gång en maskin kommer i vår väg.

*3 år. Man pratar inte. Man använder ljudeffekter och krigar. Går med halvböjda ben och är bara jävlig och intensiv. Pang, pang och åter pang. Spiderman blir upptäckt och då tfffffffff-ljudas det så spottet fräser ur munnen som på de gamla fönsterputsflaskorna med glasputs i. GE FAN I ATT SPOTTA! Snoppen börjar leva och resa sig. Vill EJ SE! Känner samma som med hundsnoppar. Ge fan i att fälla ut dem. Och ge fan i att komma hem med pinnar som man skall spara.

*Man kan bara klä den i fucking pullovers på kalas. Med fula Loggbrallor till. I Manchester. Kan inte ens göra tofsar.

Jag skiter i alla genusperspektiv här. Jag går på egna fördomar. Jag känner två lugna pojkbarn. En är framtida bög och den andre har fel på hjärtat. Man kan säkert fostra sina barn könlösa som vissa moderna jävla genuspsykopater gör. Jag tror ändå på jägarsinnet hos pojkar och hålla-elden-vid-liv- i grottan på flickor. Sen finns det större och mindre skalor.

Det allra värsta är alla som ber mig tänka på att det bara skall vara välskapt. Om någon känner att de måste göra mig varse den tanken… Då behöver ni lära er att normala människor har den tanken som en ren ren självklarhet. Det är alltså Ni som behöver hjälp.

Inte jag.

Posted on 20 oktober, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Blir det en kille, skeppa iväg´en till Kina. Dom blir überhappy och skickar dig med största säkerhet gladerligen ett flickebarn tillbaka. (Dom hade inte råd med abort)

  2. Låter precis som min son. Älskar spindelmannen, grävskopor och har alltid med sig minst 2 pinnar hem varje dag, Är även innehavare av ett praktfullt stånd, om man kan säga så om sitt barn

  3. Varsågod! Men han lånar gärna sin systers princessklänningar och dansar till Eric Saade.

  4. Stämmer inte men jag förstår hur dina tankar går för jag hade samma när jag vänta Cewin – jag visste inte men kände att jag bar på en Cewin. Men Cewin är inte som alla andra jobbiga jävla skitunge pojkar, men hans kompisar däremot, riktigt smutsiga små skitungar. Men så som du/ni har uppfostrat frida (enligt min uppfattning) kommer du få en lika grym son som jag har. Vuxen och jävligt bright redan vid sex års ålder…

Kommentera

