Vinterdäck. Jag tänker göra egna eller ringa en tjuv.

Jag har köpt spik och skall dubba mina däck själv. Hur fan kan Mekonomen tänka sig att folk som inga däck har skall kunna punga ut med flera tusenlappar såhär innan jul? Inte nog med att Tomten skall ha betalt för allt ens unge önskar sig, men skall ha andra jävla däck på bilhelvetet också. Nu blir det inga luncher på Villa Belparc mer. ( Inte för att jag någon gång ätit lunch där, men det låter rikt)

Hjullager måste bytas också. I dag frågade en tjej som inte kan nåt om bilkörning , vilken växel jag körde på. Jag körde på femman. Men med dåliga hjullager låter det som man kör på tvåan hela tiden. Som att man är en medelålders kärring som inte vet att man skall växla för motorns skull bland annat.

Skaffa aldrig dåliga hjullager. Se till att ha vinterdäck också. För nu står jag här med skägget i brevlåddan och vill nästan ge upp hela livet. Vad är det för jävla liv när man önskar sig vinterdäck och hjullager? Är man verkligen helt vuxen nu då eller? Är det slut på att önska sig väskor och spavisiter?

Det värsta jag vet är att vara tvungen till något. Inga jävla hjullager skall bestämma sig för att spela på sista refrängen. För hjullager lever inte, då skall de inte heller märkas av i min plånbok. Döda ting skall hålla sin käft.

Jag utlovade en ejakulation till den som fixar vinterdäck åt mig på Facebook.

Det är min enda chans. För det lär ju komma snö innan Tomten kommer.

Posted on 16 november, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. En àv anledningarna till att jag sålde min bil var just alla kostnader. Men jag är ju så lyckligt lottad att jag har gångavstånd till jobbet så det var inte ett så svårt beslut. Om jag hade möjlighet skulle jag mer än gärna ge dig 4 vinterdäck med ett rosa siden and om. Bara för att jag gillar dig. Och jag skulle absolut inte begära något i gengäld.

  2. Josefine Stoltz

    Skall försöka hjälpa ångesten på vägen att det finns fler som har exakt samma problem som du, typ jag!
    Mina ABS bromsar är trasiga och mina vinterdäck är så slitna att dom inte ens får kallas för sommardäck – helt sjukt!
    Jag däremot ”stänger” det ute och låtsas som om det inte är ett problem trots att det lyser en illröd lampa i mitt nylle varje gång jag stiger in i bilen! Och ja har ingen aning om vem som ska betala det eller ta med bilen någonstans där dom kan köra upp den i någons röv så att jag slipper se den!

    Hoppas det hjälpte lite 😉 Ha det underbart

    • Räcker det liksom inte med att man betalade massa jävla tusen för själva bilen? Jossan, vi måste lära känna meckarkillar och tjuvar som fixar detta åt oss. Du som är singel kan väl åka till Sisjöns industriområde och ragga en dag? Sen när han fixat allt så skiter du i honom.

Kommentera

