Nulägesrapport. Allt om index och valutor på samma ställe. En slags enkät. Direkt från Sheriffen.

Jag undrar vem den mest känsliga läsaren på min blogg är? Hur man förhåller sig till mina ibland jättepolitiskt inkorrekta inlägg? Jag tänker aldrig låta den här bloggen bli begränsad eller anpassad efter vetskapen om att någon mer politiskt korrekt person skall vara belåten. Jag reflekterar över varje inlägg och är det postat och publicerat så stannar det på bloggen. För alltid.

Jag är skitstolt över att jag vågar blogga om sånt som flytningar och mörka anus. Anledningen till att jag skriver detta är att jag ville blogga jätteinkorrekt i dag. Eller jätteprivat. Så kom jag att tänka på att min svärfar kanske läser, eller fröknar och föräldrar till dagiskompisar på min dotters förskola. Mina egna föräldrar låter mig ha min konstnärliga frihet eftersom de är vana vid bloggen efter snart fem år och för att jag är deras kött och blod. Annars hade nog jag inte fått vara med på jul längre. Kanske som grisen med äpplet i munnen.

Hursomhelst tänker jag fortsätta precis som vanligt. Som Astrid Lindgren gjorde. Som Jim Carrey gjorde. Alla tyckte dem var dumma i huvudet, tills de slog igenom.

Det här är ingen ursäkt eller reservation för er känsliga läsare. För jag vet att det finns de som läser men låtsas att de inte gör det. Jag är tacksam att ni hälsar på härinne, men är absolut inte besökarsiffrorskåt.

Ni är fri att lämna bloggen när ni vill och allt ni säger kan sen användas emot er. Tänk på det.

HANDS UP, ELLER FREEZE!

 

Posted on 24 november, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Keep it up, du bryter ny mark med varje inlägg! Det faktum att man känner dig, och tanken på att dina närmaste känner till och läser gör det bara bättre.

    Det du skriver gör försiktigt människor mindre fega, och heliga människor mindre förnäma. Plötsligt går det inte att blunda för att tjejer faktiskt också bajsar, att kändisar inte är gudar osv.

    • Jonas. Jag har skitdåligt samvete för dålig kontakt. Kanske vi kan ses snart?

      • Jag med, jag tänker på dig dagligen. En lunch i veckan kanske? Kvällarna är fyllda med jobb just nu.

      • Ja ni två känner visst varandra men den förmånen har inte jag. Även om Leif G W ofta har rätt.

      • Hoppas du inte misstycker att jag tittar in och skriver hos dig. I så fall lovar jag att luta direkt. Men på något konstigt sätt så tycker jag om dig och ser fram mot ditt nästa inlägg. Du är en krydda i tillvaron och ett glädjeämne.

  2. Din blogg är klockren! Fortsätt leverera vettja… ^^

Kommentera

