Önskelista 2011

* En sån där värmedyna iklädd vit päls. En sån dyna som de har i teckande filmer när man har en femcentimetersbula på huvudet. Dem kostar 40 på Jysk. Man fyller dem med vatten och hokus pokus känns det som du bor i Washington eller annan stat i Amerika. Jag älskar amerikansk rekvisita väldigt mycket. Alltså när sånt man ser på film anländer till svenska affärer.

* Ett korvsnöre (sånt katten lockar bulldoggen med i Tom&Jerryfilmeerna). Jag längtar så efter att äta rökt korv i alla olika former. Jag har smygätit det några gånger fast jag är gravid. Det enda positiva är att jag i så fall har nåt o klandra i fall ungen skulle åkt på en bacill och råkat få klumpfot eller annan defekt.

* Minst 5 sudzukkorvar. Bosnisk korv gjort på nötkött, salt, peppar och vitlök. Ibland lägger sig paprikan i.

* En salladsslunga, och bara den från Tupperware. Ni får även uppleva ett trevligt möte om ni går på ett sådant och skall handla den åt mig.

* En Le Creuset gryta, minst 24 cm i diameter. Annars tänker jag aldrig göra gryta till nån av er.

* Ett målsnöre. Kul o leka att man vinner då och då. Tänk er vad kul att binda upp det mellan två träd till våren och iscensätta kreativa vinnarsituationer.

* Begagnad skit som mina kompisar vet passar mig. Kan vara en uppstoppad mört eller 80-talselektronik. Diabildsmaskin!

* Nötkött. Bra överlevnadsmat. Tråkig utgift helt enkelt.

Posted on 3 december, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

