Fyrverkeri i schäferhunds mun

Det figurerar en bild på en moloken schäfer på Facebook. Han eller hon har såklart anledning att vara lite hängig, men man har lite frågor. Alla tycker synd om hunden innan de ens hunnit vara källkritiska.

Jycken har fått hela nosen och saxbettet mosat/tilltyglat av en kinapuff eller häxpipa. Man hade för kreativitetens skull velat att det var en sån liten grön kula med stubin som knastrar och ger ett markburet fyrverkeri.

Det är förvisso en hemsk bild, men Terminator var också hemsk att se på när skinnet rullade av (men det var special effects). Ja, jag drar paralleller mellan den demolerade hunden och Terminator. För det finns frågor:

* Hur fick de tidsmässigt in en brinnande smällare i munnen på hunden och sedan binda ihop käkarna innan det sa pang? De har rätt kort slutartid. Eller hade de en sån sladd och en detonator bakom ett träd?

* Vad var det för jävla stubin som inte slockade? Gore Tex eller?

*Hunden borde fatta att det var nåt lurt på G och sprungit för livet eller  morrat lite och visat framtänderna.

Det är för mycket som inte stämmer här, så jag väljer att skratta åt bilden. Hade jag vetat att den var på riktigt hade jag nog inte velat vara människa mer. Men det luktar Photoshop långa vägar.

Vad är det för en ras? Det är en Slashas.

Det var ingen som tyckte synd om Arnold.

Posted on 5 januari, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 22 kommentarer.

  1. Malin Ungesson

    Hemskt Jennie. Detta uppskattades inte !

    • Nähä. Var nånstans statuerar jag min åsikt att det skulle vara okej, en vanlig sund människa förstår ju (hoppas jag) att man inte tycker det är okej eller roligt om det skulle vara sant? Jag förutsätter att det är en photoshoppad bild då experter debatterat fram detta, då bilden är framtagen för att propagera emot fyrverkerier och jag hatar när man tar fram bilder som skall spela på folks känslor när de inte ens är sanna bara för att sprida propaganda. DET är att gå över grönsen. Jag är för källkritisk för att gå på allt jag ser innan jag forskat i saken. Det är ju nästan mer dumt av den som tror att jag skulle tycka det vore kul. OM det vore sant.

  2. Sen undrar man ju om det är repet på bilden som spelade rep i själva angreppet.

  3. jag hoppas verkligen bilden är tillgjord. Jag läste dock att smällaren inte var tänd när de skulle ha fått in den i munnen på hunden och tejpat fast runt munnen. Och sedan tänt på.. I vilket fall som helst snälla hoppas du har rätt!!

  4. En av de vidrigaste bilder jag sett. Hoppas verkligen att den inte är äkta. Stämmer den så måste en person som utsätter ett djur för detta vara svårt sjuk i skallen. Det hindrar dock inte att jag utan ånger skulle slå ihjäl den personen.

  5. Du är ju äcklig.

  6. Du är ju helt störd! hur kan man ”välja att skratta åt bilden”? Du borde verkligen tänka på vad du skriver. Är detta sant, så hoppas jag att du skäms riktigt jävla mycket! det borde du göra!

  7. Du är ju helt störd! hur kan man ”välja att skratta åt bilden”? Du borde verkligen tänka på vad du skriver. Är detta sant, så hoppas jag att du skäms riktigt jävla mycket! det borde du göra!

  8. Det personerna gjort är idiotiskt. Ifall detta var sant (vilket jag inte hoppas) skulle personerna vara idiotiska som sätter eld på en hund. Men det kan också vara att de gör bilden med photoshop,det vore också idiotiskt för att man leker med folks känslor. Nästan alla tycker detta är hemskt att se en sån bild. Så vad de än gjorde,är det idiotiskt. Samt att de gör en sån stor sak,skriver mycket och slösar tid.

  9. Jag fattar inte att du kan skriva såhär utan att kolla på nätet först. Det står att dom band ihop hundens nos och satte en smällare där. Sen, tände dom på. En snäll hund gör inget.

  10. Klicka på länken ovan Jennie och läs Det är sant och photoshopat som du tror dig veta

  11. Please watch the video of Vucko and then say it is ‘photoshopped’ http://youtu.be/eT4t5wvzU2s

  12. Jag vet att de människor som räddade den här hunden. Detta är en sann historia, tyvärr. Bosnien-Hercegovina har mycket hög djurmisshandel. Hundar är halshöggs, brändes levande, injiceras med blekmedel etc. Om du verkligen tror att detta fotografi är falsk, vänligen titta på videon på hunden. Jag postade YouTube-länken ovan. Jag ber om ursäkt för min svenska, jag använder Google Translate. Till minne av Vucko är min blogg. http://inmemoryofvucko.org/

    • Jag har hela tiden vidhållit hur fruktansvärt detta är OM det är sant. Sakfrågan i mitt inlägg är att man ska vara källkritisk och inte gå igång på propaganda. För även om bilden är sann så är det hemsk propaganda.

      Folk som gör illa djur vill ha bekräftelse i form av publicitet. Det är ett psykologiskt fenomen.

      Jag står inte bakom att sprida bilder på varken skändade människor eller djur.

      Jag har själv jobbat på Balkan med djur som far illa. Har anmält länder för djurplågeri.

      Om man uppfattar mig som någon som gillar plågeri så har man helt missat att tolka min text

      • Detta är 100% sant och HAR hänt!!
        Det finns till och med video och har varit med på nyheter i andra länder!

        Visst så finns det sånna som photoshootar sånna här bilder men detta är inte photoshopat!!
        Usch FYFAN

      • Idiot, här du jobbat med det du säger med djur kanske du också insåg att detta kunde vara sant. Jävla mediaråtta, ni är parasiter och ställer bara till med osanningar.

Kommentera

