Jag behöver nog blogga om det här med Monica

En annan gång för längesen bloggade jag om min dagis-låg och mallanstadiebästis Monica. Sjukt att man ens kan heta Monica och vara ung tycker jag, men men. Jag är så jävla tuff att jag har ett så långt förflutet med henne och att vi kan dela roliga anekdoter om folk som vi växte upp tillsammans med. Det är dyrbart. Hon förstår hur kul det är med Görans pappa som försökte gasa ihjäl sig i Bergsjögaraget.

Den här Monican är också en sån där auraperson som vet saker om månens läge och pollutions i kroppen. Hon lär mig saker (jag har tydligen en rutten lever sa hon efter att ha kollat på min tunga). Jag liksom lyssnar på henne. Hon vet saker och försöker inte vara som jag. Hon vet att hon är speciell och vill vara sin egen.

Hon skvätter salvia på möbler på second hand för att rena dem innan hon tar hem dem. Jag undrar nu om det är malen, färsk eller vad fan för salvia det rör sig om?

Jag tänker inte oroa mig mer över det. för jag tänker faktiskt försöka ha Monica relativt aktiv i mitt liv. Hon är skitinspirerande. Hon är ett peacemärke. Hon är också bjuden eller GIVEN på min motorsågsmöhippa.Det hade varit kul om våra barn fick känna varandra. Hon har inga ännu för hon skall typ till Vatikanen och Peru först. Men sen.

Livet är ljuvt när man träffar vänner som man skulle kunna gå i god för när det gäller vadsomhelst. Man undrar varför man inte tar vara på varandra.

Men nu skall jag hem till henne en fredag på tapaskväll, där man skall byta grejer med varann och måla på en stor duk tillsammans. Hon skall ta med mig på trancefest också. Jennie ”Örjan Lax” på trancefest. Jajemän.

Jag är nog frälst snart. Tänk om jag slutar vara cynisk och blir harmoniserad?

Nu skall jag försöka trigga igång en feber så den dödar min långa förkylning. Jag har varit sjuk i tre veckor utan feber dock. Monica knäckte såklart gåtan och bad mig höja min egen temp för att då trivs inte baciller och dör.

Hej då!

Posted on 5 januari, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

