En okänd man med ett skägg.

Jag sitter på Cirkus Cirkörs premiär på Storan och undrar om min unge i magen är full eftersom jag valde att ta fyra munnar vin till buffén. Jag kommer på massor med argument till varför jag kunde ta mig de där munnarna:

”Huvudsaken att skallen växt ihop ordentligt på bebisen och den inte fick alko i sig när ansiktet fortfarande bara såg ut som en ravin”

Snett bakom mig sitter en skäggig man med massa accessoarer. Han ser ut att vara en sån där frilansare som hänger här och där. En sån som varit på Blues mines i Chicago. Enda anledningen till att jag känner till Blues mines är att min pappa skröt om det efter en resa dig när jag var tolv år och att pappas Bluesintresse terroriserat mig hela livet.

Den här mannen var säkert en sån som fick ligga trots sin ringa ålder tänkte jag. En slags Mick Jagger, fast i Sverige. Men jag förutsatte ändå att han kanske bara var brevbärare som jobbade massa övertid för att ha råd med dyra strängar till sin gura. Jag tänkte att han säkert älskar att åka till Gotland på sommaren och äta gott bröd och helst går barfota och fullständigt skiter i om han trampar i lammbajs. Jag tänkte att Plura säkert hade varit avis på honom för att han inte hade lika stor isterbuk som honom. Jag undrade om han är en stalker och vill känna Inflames kanske?

I dag fick jag svar. Ödet langade honom i mina händer igen. En vän på Facebook har tydligen denne ”brevbärare” som svärfar. Jag kände igen honom på en bild. Det visade sig vara en kulturskatt. Det visade sig vara Nikke Ström.

Jag som vet allt, visste inte vem det var. Fast jag känner Ica Stigs son.

Man borde nog kunna sitt Nationalteatern. Nu vill jag bjuda Nikke till en privat Blues klubb i ett garage på Friggagatan. Där hade han nog tyckt det var skittrevlig. Man kan kasta dart och allt möjligt. Jag kanske har funnit en vän för livet nu. Kanske funnit någon att åka på Bluesresor med? Han har tydligen filosofins ådra också. Kan inte bli bättre.

Ladys and hängselmens: May I introduce Mr NIKKE STRÖM, min nya kompis:

Posted on 18 januari, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

