Att vara ihop med en veteran

Jag ligger bredvid min kille nu och ser lite grått hår på sidorna (nu när mahognytoningen från en roll han gjorde är urtvättad och historia). Jag kände mig helt plötsligt förd bakom ljuset. Det känns lite som min ungdom är slut när jag ser det gråa. Påminner mig om att jag aldrig skall konfirmeras igen till exempel. Mödomstiden är över. Jag skall aldrig cykla hem efter en helkväll med petting.

Han ser ut som en jävla VD som går till jobbet och har briefcase och hela köret. Jag känner att jag är ihop med Loa Falkman. Det känns som Victors tuffaste bil var en Amazon. Att han drömde om en Amazonbil för trettio år sen.

Jag sa att jag skulle börja kalla honom för Silverräven nu – alternativt Silver fox.

Se det här som en rebus. Räven på bilden är inte den som skrev brevet. Det är helt enkelt sommaren sixtynajn.

Posted on 23 januari, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

