Mot alla odds.

Min mamma är helt såld på det där programmet på ettan. Mot alla odds.

Men jag tycker det är svårt att se det med allvar. Jag är sjuk i huvudet och det passar inte mig att titta på. Jag tycker inte synd om någon som medverkar det minsta på grund av sina fysiska hinder. De kan ju vara skitelaka människor. Andemeningen är väl heller inte att man skall tycka synd om någon eller förutsätta att de är trevliga folks.

Hursomhelst är det ett fel att kalla att det ”Mot alla odds” De kämpar väl med alla bra odds de kan få? Proteser, syre, och rullstolar. Massa saker som om det skulle vara ett V75 lopp, skulle ses som doping.

Sen har jag en jätteelak tanke som återkommer i varje vinjett. Han killen som har en arm med en liten köttbit som hänger ner. Varje gång jag ser den bilden har min hjärna tänkt:

” Undra om man kan äta den och är smörstekt bäst”?

Jag vet att det låter taskigt. Jag gör ingen till åtlöje, men man slipper inte undan mig bara för att man har ett funktionshinder och främst inte om man hävdar att man vill bli betraktad som en helt vanlig människa.

JAG är alltså den sympatiska i det här.

Masoud är i alla fall underbar. Det är killen från Backabranden. Han är fan snygg med sin Michael Jackson look. Helt utan ironi. Jag tror han får skitmycket tjejer. Kan han bränna sig i solen, det är bara min enda fråga. Är den elak?

 

Posted on 1 februari, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

