Komma på sin man med att ha en annan

Sånt skall ni fråga mig om. Jag är agent uti fingertopparna efter sex år i en hård skola. På sex år lär man sig olika sätt att samla ihop bevis, lägga i hop dem och få fram ett samband.

Jag är yrkesinriktad och ambitiös i mitt yrke som agent. I går kom jag till min killes nya lya och skulle minsann ta en dusch. I duschar kan man finna mycket teknisk bevisning. Hår till exempel.

Har man en mörkhårig kille så kolla golvbrunnen. Ligger där ljust hår finns det anledning till misstanke. Skäligen misstänkt skulle jag vilja påstå. Vi har en ALERT situation att ta itu med.

Då kan man till exempel börja utredningen med att fråga om tidigare hyresgäst hade städat ordentligt. Får man ett ja, så kvarstår misstanke om brott. Då går man vidare och undersöker om kille i fråga använt duschen, man kan kolla hur snabbt ens eget hår rinner ner i golvbrunnen och vill man avancera kan man montera upp brunnen och kolla om de historiska håren är ljusa. Alternativt ställa en kuggfråga om tidigare hyresgäst hade ljust hår. Annars kan en annan hona varit och duschat på ditt revir.

Sen när man loggar in på nätverken, då kan man också se vad de andra i trappuppgången valt att ha för nick på sina nätverk. Finns det där en ”Pamela”, så kan man även göra en extern undersökning på hela trappen för enligt Leif GW så knyter man an med grannar när man är ny i en stad.

Så nu skall jag kolla upp alla grannar och dess nyans på håret och sedan när allt är sammanställt starta förhör med den svarande, Victor Trägårdh.

”Man tror man känner en snubbe” – (Fiskmåsen Mozart i Lilla Sjöjungfrun)

Posted on 4 februari, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

