Jägarutbildning – vägen till ens pappas hjärta

Jag tänker bli jägare. Det är en säker nyckel till min pappas hjärta för det första. Han kommer kanske älska mig mer då. Vi kommer kunna exkludera personer i våra liv genom detta licenskrävande intresse. Visst, han kan lurpassa på vilt med någon utan licens. Men han kan aldrig tillsammans med någon som inte har licens SKJUTA ett djur.

Man får lära sig att knäcka bäcken på rådjur och annat nyttigt. Det enda jag känner mig lite ledsen för är hur man skall kunna se Bambi i vitögat utan att tycka synd om den innan man ”pull the trigger”.

En annan läskig grej jag tänkte på när det kom till vapenlicensen är: ” Tänk om jag missbrukar den om jag får en svacka någon gång i livet”? Typ får tvångstankar som jag hade för tre år sen när jag hade en kris. Då kommer en hagelbössa i farstun förvärra mitt tillstånd. Det kommer då vara fullt möjligt att såga av den och råna Forex.

Tänk om jag råkar göra mig olycklig på någon? Är det då värt att få jaga fasan lagligt?

Då kommer det här inlägget refereras i Aftonbladet. Att man såg varningssignalerna redan för flera år sen, men ingen gjorde något.

Gör dem någon psykundersökning på en innan man börjar öva sig på att skjuta gökungar? Det borde väl ingå i utbildningen? Frukostbuffe ingår. Bastubad också.

Allt för ett pris av 8000:-

Nu skall jag göra en panflöjt av en blockchokladskaka.

Posted on 9 mars, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

