Borttappade barn

Jag börjar känna mig lite svettig. Det kliar i mina armhålor. Frida har varit borta i mer än tjugo minuter ”i ett annat rum med den där andra mamman” (En mamma som hade en egen dotter och bad att få ta med Frida att leka)

Men nu kom Frida tillrätta. Jag trodde det skulle sluta som Madeleine i Andalucien eller vart fan hon nu försvann.

Det är jobbigt när man skall leva rock n´roll liv och låta ungen springa barfota på teatrar runt om i landet. Men det är sånt man måste göra om man skall få en staty uppförd över sig själv.

Man måste låta ungarna löpa fritt, riskera att bli inlåsta i lådor som det står ”explosives” på.

Men man kan nog lita på Teatermänniskor. Det känns som om såna som har koll på textil och sånt är att lita på.

Det finns vissa man vill söva med eter. Som i Dr Quinn. Såna man stör sig på.

Men oftast är det lugnt.

 

Posted on 21 april, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Ligger här med insomnian Arne (inte konstigt, jag måste ju åka till Angered imorrn, ångesten!) och liksom googlar saker.
    Halkade in här på din blogg och ligger nu här, skrattandes med min whiskyröst som alltid uppstår på nattkröken. Med eller utan sprit.
    Du är rolig!

Kommentera

