Trettioårspresent

Jag fyller trettio om två månader. Det känns för jävligt. Att min mamma och pappa skall behöva känna sig gamla varenda gång de får svara hur gammal deras dotter är.

”Jo, Jennie, hon är ju 30 nu”

Fatta den ångesten som drar över dem varenda gång. Nu är de ju bara 19 år äldre än mig, alltså 49, så nästa år får jag också mitt straff och tvingas svara att mina föräldrar är 50 när någon frågar. Fy fan. Jag vill inte ha en femtiförälder.

Hursomhelst finns det saker som kan lindra min ångest. Fina presenter till exempel. Jag får sällan det jag önskar mig. Jag får fina saker, men det är aldrig så att det blir lika lyckat som när Lillebror i Karlsson på Taket äntligen får sin jävla jycke.

Men det är dags att jag får nåt som jag blir sådär skitglad för. så här kommer min önskelista. Den är inte det minsta på sköj eller menad att vara rolig. Den är dödsallvarlig. Min kille säger att jag har för dåligt tålamod för att lära mig detta, men då tänker jag ta droger eller nåt. För jag SKA lära mig.

** En elgitarr och en förstärkare och nån som kan lära mig spela som Gary Moore och Carlos Santana. Om man kan ta körkort, kan man lära sig bli gitarrsoloexpert. Jag tänkte först nöja mig med ett nybörjarpaket från Rusta, men nu ångrade jag mig efter att ha läst på lite. Det är tydligen viktigt med rätt strängar, plektrum och så vidare. Är järnsträngar bäst eller? Jag vet inget om gitarrer, men kom bara inte med en gura som inte är bra. Plektrumet (som måste vara gjort av elfenben eller sköldpaddsskal) får gärna ligga i en gammal snusdosa av tenn. Jag hörde att Gibsongitarrer är fina?

**En mikrofon till förstärkaren. Så man kan sjunga sina egna låtar i smyg när man är ensam hemma. Jag vill ha reverb också. Eko gör att man får bättre röst.

**En resa till Chicago eller nån annan delstat i USA. Man kan inte vara 30, heta Jennie och inte kunna säga att man varit i staterna om någon frågar. Annars kan jag inte gå omkring och tro att jag vet allt som jag gör. Har man varit i USA är man mer självsäker i lynnet när man skall veta allt. Och jag vet allt.

Sen kan jag gärna vara 30. Om jag får nåt av detta.

Posted on 12 maj, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Åsa Hedlund

    Fatta va många i våran ålder som har sexti-nånting föräldrar. DET är ångest!!!

Kommentera

