Platt vårta

Jag skall blogga om en kronisk åkomma jag har. Den har funnits sen juni 06. Min kille säger att jag bloggar om den nu för att skydda mig själv. För då kan ingen reta mig för den om jag redan retat mig själv för den.

Så nu erkänner jag att det är för att skydda mig som jag skriver detta.

Högt upp på min högra sida i pannan har jag en fläck, skorpa eller som det egentligen är: En platt vårta. Jag fick den i Spanien en gång. När jag solat. Började som en finne som ej gick att klämma. Jag började riva och slutade heller aldrig riva. Jag river där när det är tråkigt, jag river när jag är nervös, när jag fryser eller när jag blir jävligt förbannad. När jag är pank också. Då är den värdefull.

Det är mitt rivställe, min tillflyktsort när det inte finns så mycket att göra på Facebook till exempel. Som en liten sommarstuga man kan åka till om man behöver komma bort.

Jaja, jag har kollat om det är cancer och det är det inte. Sen om man kan lita på det; är osäkert. Men man kan väl inte unna sig en privat undersökning för flera tusen när man fått veta att det bara var en platt vårta?

Jag brukar få frågan om vad det är av de mest otippade människorna. Ofta av medelålders män som gillar Harley Davidssons.

Så gott folk. Det jag har i pannan på vissa bilder är alltså en platt vårta. Helt ofarlig som ändrar färg lite då och då. Jag planerar att frysa bort den till hösten.

Frågan då är ju hur fan jag skall ha råd med en riktig sommarstuga att fly till när agressiviteten smyger sig på?

Ser ni vårtan? Jag står för den.

Posted on 24 maj, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

