Hur man blir kändis?

Jag rubriksatte med noga genomtänkt sökmotorskunskap. Jag är säker på att många googlar ”hur man blir kändis” före ”framtidsyrke”

I hela mitt liv har jag drivits av viljan att skådespela, tramsa och både synas och höras. Det skall erkännas. Nu är det så att min kille är den sanne skådespelaren i våra liv. Han är John Lennon och jag är Yoko Ono. Jag väntar mest i loger och sånt.

På bilden testagerade jag Romateaterns scen en kväll innan den riktiga ensemblen ankom dagen efter. Jag utropade: ”Jag skall försaka hennes blygd och bära den som en eldig kaftan i den kalla natt som sånär förgjort hela mitt jag”

Det sa jag. Men grov Jan Malmsjöstämma. Jag var en tung dramat. Hade hittat på orden helt själv.

Bilden är så sorglig men så vacker. Sorglig för att jag står där i ett farsmove som passar in i Stefan och Krister inför tom publik och innerst inne inte vill sluta, känner att det är där jag helst vill vara.

Vacker för att min kille, den riktige skådespelaren alltid drar undan ridån för mig i vårt privatliv. Låter mig synas och höras. Även om han oftast är min enda åhörare.

Han vet om att jag innerst inne aldrig borde jobba på en förskola. Han vet inte heller hur mycket jag uppskattar att han jämt låter lampan lysa på mig.

Så det inte ska kännas som att han är John och jag Yoko Ono hela tiden.

Det är min favoritbild, den här bilden. Jag önskar jag kunde måla. Då hade detta blivit konst.

Posted on 27 maj, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

