Spara prover för studier?

Nu när man tar prover för jämnan får jag ofta frågan om man får spara mina prover för forskning eller annat ändamål.

Jag som oftast ska sätta mig på tvären bara för att har svarat ”självklart” varenda gång. Men varenda gång jag går därifrån undrar jag vad jag kanske har gjort för tabbe.

Tankarna går genast till krig. Är det nåt som jag kan gå miste om i en krigssituation?

Typ: ”du godkände detta när vi frågade och nu måste vi använda ditt skinn och dina barns lemmar för att framställa biologiska vapen om vi skall klara oss, med tanke på att vi inte har någon militär i Sverige”

Det måste ju vara nån sån hake när de frågar om lov så allvarligt jämt.

Hedanefter tänker jag be dem slänga alla celler och spår efter mig.

Man vill ju inte stå där utan skyddsrum sen när kriget knackar på dörren.

Posted on 27 maj, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

