Inkassokrav

Enligt mig är mailen igen riktig brevlåda. Jag blir aldrig tillräckligt hotad av fakturor som mailas till mig. De känns påhittade. Allt i cyberspace är på låtsas.

Ett hotmailkonto har man för att brevväxla med brasilianska killar man träffade på Gothia Cup. Allt annat är spam.

Nu helt sonika tror Tradera att jag ska betala nåt som de mailat till mig. De tar inte sina fordringar på allvar då.

Är man juridiskt bunden att kolla mailen? Det räcker väl med att säga att man kanske inte har internet? Lika säker ursäkt som på 90-talet när ”hunden visst ätit upp veckorapporten” Eller att det var broöppning om man gick i skolan i Bräcke och var tvungen att korsa hisingsbron?

Tacka vet jag inkassobolagen som har hyfs att ta sina krav om betalning på allvar och skickar ut nåt man både blir rädd av och kan ta på.

Det är fan värt 160 spänn.

Posted on 30 maj, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Åh tack för denna fantastiska blogg… jag är så otroligt svältfödd på sådana som handlar om.. ja, vettiga ting – som den här. Så jag tänker helt sonika spara den. Lycka till med bakningen, jag bakar själv, men är inte över än, fem veckor under..

Kommentera

