Underliv efter förlossning

Det finns hopp för er med mammutunderliv!

Om ni lider av svullen blygd, så kan ni andas ut. Den sväller ner när ungen är ute. Mitt underliv vägde nog minsann 1200 gram. Minst. Jag ville skicka det åt helvete. Köpa en enkelbiljett till Katmandu. Nu skulle jag bara kunna tänka mig att skicka det på weekend; längst till Helsingfors. Eller Tammerfors kanske. Det finns färre nyrika ryssar där=mer trevligt.

Underlivet var verkligen ”Sämsta fålen Apelgrå” Det dög inte till nåt.

Men föda barn. Det kunde det. Min livmoder är nog starkast i Sverige. Bara folk i Ghana har starkare, men det har med deras höftrullningar att göra.

Jag kom in på förlossningen 3 cm öppen och de ville skicka hem mig. Ännu mer skrattade de när jag efter 25 minuter sa:

” Jag känner i hela röven att jag måste krysta” Då skrattade de ännu mer och tänkte att jag önsketänkte och att det nog var minst några timmar kvar… Men då hade minsann Sesam öppnat sig helt och hållet och Ali Baba hade kunnat stega in med sina rövare.

En mousserande bajj senare låg han i min famn med sin präktige pung.

Men nu skulle vi inte prata om min sons underliv. Utan mitt.

Som pallade trycket och blev sig själv igen.

Alla därute med svullna blygder. Det blir bättre. Om tre månader kommer jag kunna krossa glas med fittan.

Den här Tintingrejen fläktade min kille mig med i de kritiska stunderna. Dock utan höftskynke på sig.

När man är finsk, kör man med värkar till sitt ställe där man skall föda. Likadant som djur gör när de lägger sig för att dö i nån granitskreva

Posted on 11 juni, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Ååh du är ju så störd!!

  2. Kul läsning!
    Grattis till plats 3 bland GB: http://botd.wordpress.com/growing-blogs/?lang=sv!

    Kram!
    /Skvitt

  1. Pingback: Ur kvinnors värd « skvitts

Kommentera

