Trettioårspresent till tjej

”Jag har fyra knivar i väskan”

Det brukar jag svara min dotter när hon är rädd när vi går ute om kvällarna när det är mörkt. Hon har aldrig bett om att få se knivarna, vilket indikerar hur jävla smart hon är ändå. Hon vet att jag ljuger, vill inte bust me helt enkelt. Hon väljer bara att kanske hoppas på att det är sant.

Nu är det så att jag har en Swiss army knife. Men bara tre vapen på. En fattig jävla armékniv som man säkert fått på köpet när man handlat nåt. En rovdjurstidning till exempel.

Jag gjorde klart för min kille att jag önskar mig en med minst 15 vapen på.

Då gjorde han mig varse att det inte är vapen, utan verktyg.

Hela min värld rasade.

Man vill skitmycket att det mer skall ses som vapen än som verktyg. De som ser sina trubbiga infällda saker som verktyg i kniven måste vara chalmerister hela bunten.

Jag är från Bergsjön. Då är allt trubbigt – VAPEN!

Posted on 25 juni, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

