Cassio i Othello

20120725-161714.jpg

Min kille spelar en löjtnant som är reko och stilig i medeltida mått. Han ”vikarierar” i andra mäns lakan och är många tjejers dröm.

Nu är det så att jag blivit kär i Cassio. På riktigt. Jag tänker på Cassio när jag ligger med min kille. Han får fjärilarna i min mage att virvla. När jag tycker min kille är lite sur eller jobbig, tänker jag på Cassio istället. Det kan han inte säga nåt om. Det är mitt privilegie som skådishustru. När han kanske kommer få hångla utan straff på jobbet.

Det känns som att jag är tjejen Cassio inte träffat ännu. Jag är den han kommer ta till hustru. En mörk kvinna, med magi i sinnet. Med metalliska färger i kjoltyget och guld runt halsen som blå ögon speglar sig i.

Jag höll liksom på att bli bränd på bål. Men Cassio, aktad krigare fixade dispens och äktade mig och fick en violett sten som en panter haft som öga av mig i bröllopsgåva. Vi bor till och med i ett slott byggt på uran. (!)

Bianca, ett gammalt ligg till Cassio fick verkligen på nöten.

Posted on 25 juli, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

