Få alla tv kanaler

Min dotter ville ha Disney Channel så vi fixade en box. På köpet som det så fint heter, fick vi alla kanaler.

Nu har jag svårt att slita mig. Jag kan inte justifiera mitt tv-tittande. En frisk människa får inte lov att nyttja så mycket tv.

Så nu känner jag att det hade varit mycket bättre att vara kroniskt sjuk. För då är man förlåten. Då får man titta på ”Djurpolisen” i tre timmar och sedan zappa över till Kunskapskanalen och lära sig allt om celldelning.

Tankarna för mig till vilken åkomma jag hade valt. Diabetiker får liksom jobba som alla andra nu när det inte är jättedysfunktionellt att ha sockersjuka. Förr var det mer illa med den gruppen.

Multipel Skleros/MS verkar ont, fast det låter som en båt.

ALS är helt uteslutet

Reuma kanske vore nåt? Eller lindrig fibromyalgi? Ibs-tarm?

Jag är livrädd när jag skriver detta att Karmakungen antecknar och straffar mig.

Men det var ändå bara en tanke jag hade. Jag har aldrig önskat mig det på riktigt ändå.

/”Jag tänker alltid ett steg för långt-men då kan man bara ta två steg tillbaka” (Jennie Wiberg 2012)

Reumahand

Posted on 3 oktober, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

