Sälja saker till bra pris

I dag tog jag mitt pick och pack och begav mig till en loppis där bordet kostade 250:- att hyra. Tänkte att det var i bohem/hipsterkvarter och att mina fina saker kanske skulle säljas till rättvis penning.

Men jag trampade i klaveret. Kommersen må ha världens goaste kvinna som står och tar emot en när man kommer. Mer än så blir det inte. Inte en endaste människa som vet att en vattentät overall som är som ny och har kostat 899:- borde klubbas för mer än 20 spänn.

Inte en endaste människa som uppskattade att komma till ett stånd med kvalitetssaker i bra skick. Jag är lite bitter, men mest för att jag inte varit där och researchat innan.

Loppis är verkligen till för saker man TÄNKT SLÄNGA. Inget annat.

Ett gäng Zambianer sa att jag var otrevlig, fast de slog sin ettåriga son tills hans spydde. Jag var så rädd för dem att mitt civilkurage uteblev. Jag tjänade 800:- på hela dagen.

Men det som var mest värt var att jag fick distans till att andra barn verkligen har det värre än mina även om jag led med den lille pojken som var strykrädd när jag ville böja mig ner och ge honom en kram. Tänk att det säkert finns nån fin adoptivfamilj nere i Afrika som hade kunnat ge honom ett bättre hem än det han just nu befinner sig i.

Sälj endast saker på Kommersen som du tänk sälja för fem tio spänn styck.

Inga Fred Perrytröjor eller Filippa K Jackor. En AK-FEMMA hade nog dock gått an.

Posted on 6 oktober, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

