Yoga mot ångest Göteborg

20121112-002047.jpg

Jag behöver lära mig att leva i nuet. Inte hålla på att undra om jag blir den i klassen som får cancer fast jag inte går i nån klass.

Jag behöver lära mig att man inte borde bli arg när ens dotter råkar spilla ut Oboyen.

Är Yoga lite som Anger Management? Jag tror jag behöver det.

Lära mig att låta folk tro de är roliga när de drar kassa skämt mitt framför näsan på mig på bussen till sina fula kompisar.

Lära mig sitta still, låta iphonen ligga i jackfickan och bara stirra framåt utan att komma på nåt jävla fantasifullt scenario om hur kul det hade sett ut om Tomas Fogdö jagade Johannes Brost i sin rullstol.

Jag vill lära mig stilla sinnet helt enkelt.

Är Yoga nåt för mig då? Fast jag är rätt orörlig och väger 80?

För det här ovan ser ju ut som nån jävla proffsgrej.

Posted on 12 november, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. När du fått ett svar, meddela gärna mig! Undrar också om yoga kan hjälpa mig i jobbiga situationer.

Kommentera

