Afrikan jag undrar över

Jag spelar Jakten på den försvunna diamanten med min dotter. Kan inte sluta tänka när jag hoppar runt med min spelpjäs över hur Drolins släktingar har det därborta. Drolin är bara en helt vanlig afrikan från min barndom som alltid fanns i periferin, men inget mer. Jag vet att Francilino i min klass kunde spela basket med honom ibland. Det är det enda.

Jag har sett på Facebook att Drolin är ifrån Kinshasa. Det är väl rätt rebelliskt ställe? Från Kinshasa till träslöjden på Bergsjöskolan liksom. Jag tror jag minns att han älskade att svängborra inne hos Mats där på slöjden. Lågt bort från Kony.

Han gick ofta omkring med spejsiga löparsolbrillor à la Carl Lewis. Bara gick och gick.

Efter lite research vet jag att han tränar och har gått på Chalmers.

Men jag skulle så gärna vilja veta hans story. Vem är hans farmor och annat kuriost.

Kan man bara ringa upp folk och fråga om man får göra dokumentärer om dem?

20121117-111644.jpg

Posted on 17 november, 2012, in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Kommentera

