Holmens marknad priser

Jag är en inbiten loppisperson. Loppis räddar min ekonomi från att bli körd i botten. För om man måste köpa nåt varje dag blir det dyrt om man handlar på boutique.

Jag vill heller inte bidra till sopberget. Så jag handlar nästan bara begagnat.

Nu är jag sne. För loppis har blivit kapitalistiskt. Rik och unik heter det nu. Alla andra fattiga kan minsann handla på IKEA och ha saker som alla andra har hemma billigt.

På loppis får du originella saker, väldigt dyrt. Helfabrikat. IKEA är halvfabrikat.

Jag har ett tips. Vill du handla billigt så undvik Holmens Marknad. Helt sinnes vad dyrt det är. Samma sak på Emmaus på Linnégatan.

Tacka vet jag Stadsmissionen i Gamlestaden lite efter Göfab. Där har de vett i skallen och säljer karotter för högst 30 spänn.

Igår ville Holmens ha SEK 2 kronor fö en papperskasse från Lindex.

Då gick jag och lovade mig själv avhållsamhet för all framtid fast jag hittade en stol och två koppar jag tänker på än idag.

20121124-153846.jpg

Holmens borde fan stämmas.

Posted on 24 november, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

