Morförälder

20121124-003936.jpg

Om ni är dumma mot mig kommer inte min mormor och skäller på er. För hon dog en gång.

Det var synd. Hon var en kul prick med sinne för diverse skämt.

En gång i fyran fick jag med mig ett tvillingpar från min klass upp till min mormors gård. Jag knackade på men mormor vägrade öppna.

Hon kom ut på balkongen istället med en riktigt dyr monstermask på huvudet och brölade. Sen gick hon in igen.

Vi fattade ingenting. Hur fick hon tag i masken, när och vad skulle hon med den till?

Varför hittade jag aldrig den på bouppteckningen?

Det är nåt skumt.

Posted on 24 november, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

