Retoriskt argumenterande

Vi har bestämt i huset (mest min kille) att det inte blir någon rulltårta på vardagar eller helger om det inte är kalas eller nyår. Rulltårta är ett samlingsnamn för allmän fikarätt.

Jag försöker kringgå detta. Hitta mig ut. Lite som Sverigedemokraterna resonerar nr de slingrar sig.

Det bästa är då att googla på dagens datum och vips har man en jävla massa anledningar till tårta eller en och annan Ballerinarulle.

Jag visste någonstans långt nere i hypofysen att den 30 november är någon slags rasistdag. Det fanns i alla fall en film som hette så och den handlade om eld i fanor och annat bus.

Här såg jag min chans till rulltårta, tills jag googlade och hittade flera dussin anledningar. 

1. Barbados blev fan självständigt i dag.

2. 1977, den 30 november brann ett höghus ner i Tuve och nio personer dog

3. VINTERKRIGET mellan Finland och Sovjet utbryter.

Ni fattar???? Vinterkrigets utbrytningsdag.

Det resulterar säkert MINST i några kakrullar och en och annan påse Salt och Blandat.Undra varför det finns Budapestlängder och inga vinterkrigslängder? Längder gillas av lagen.

381621_10151953749751542_727500747_n

 

TACK I ALLA FALL ALLA FINNAR och ryssar (det är aldrig ett krig om inte två krigar) FÖR ATT NI GICK UT OCH KRIGADE. TACK VARE ER FÅR JAG ÄTA FIKA IDAG.

 

 

 

Posted on 30 november, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

