Mardrömsläten

Det är inte bara Mocko som har mardrömmar. (Mocko är en polare till mina föräldrar som med hjärtat säljer Faktumtidningar och kämpar för de hemlösas rättigheter) Själv är jag organdonator om jag dör.

Även min kille har mardrömmar. Han är tydligen inne i sin REM-sömn när han sovit i sju timmar. I morse stod jag och skrapade tungan från gårdagens carbonara när jag plötsligt trodde att Frida hade satt på Scooby Doo på tv.

Jag hörde ett grovt ylande och tänkte att nu är Scooby jagad av nån med grön slajmig tunga.

Jag rusar in i vardagsrummet och skall skälla ut/ta polisgrepp påFrida för att hon inte visar hänsyn och har tv:n på för hög volle. Då ligger stackarn i sängen med täcket över sig och frågar livrädd:

” Maaaammma, vad är det som låter”?

Jo, det skall jag tala om för er. ”Victor Victim” som man kan kalla honom ligger där och drömmer att jag och Frida är fast i en bergsskreva. Jag vet inte om det var hjälp han ropade på eller om han bara flydde som en fegis.

Han lät i alla fall verkligen som en stor jävla Grand Danois som grävt ner köttbenet och tappat doftspåret. Det är samma sak för en höjdhoppare att riva på 1.79 cm som det är för en jycke att tappa luktspåret-tror jag.

Bild 4

Posted on 3 december, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

